Αναρτήθηκε στις:25-11-25 17:50

Black Friday: 6 στους 10 ξοδεύουν 50 – 250 ευρώ, ψωνίζουν διαδικτυακά και κάνουν «σαφάρι» τιμών


Τις αγοραστικές τάσεις των καταναλωτών ενόψει της φετινής Black Friday επιχειρεί να αποτυπώσει έρευνα που πραγματοποίησε η Klarna, με το 87,9% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι θα προβεί σε αγορές, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται για προϊόντα μόδας και τεχνολογίας.

Το 37,7% δήλωσε ότι φέτος θα αγοράσει είδη ένδυσης, ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας, «γεγονός που ήταν αναμενόμενο, καθώς και πέρυσι οι δύο κατηγορίες μόδας και τεχνολογίας κατείχαν τις πρώτες θέσεις στις απαντήσεις των συμμετεχόντων, παρ’ όλο που η κατηγορία τεχνολογία πέρυσι είχε το υψηλότερο ποσοστό (38,2%)», σημειώνεται στην έρευνα.

Μία μεγάλη μερίδα ερωτηθέντων θα αναζητήσει προσφορές και εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα (22,7%), ενώ το 20,3% σκοπεύσει αγοράσει είδη σπιτιού. Το 25,5% έχει σκοπό να κάνει αγορές, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει.

Προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από τα καταστήματα


Οπως σημειώνεται, η τάση των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις online αγορές επιβεβαιώνεται και στην Black Friday. Σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα κάνουν αναζήτηση και θα αγοράσουν προϊόντα online (58%), με την επιλογή αυτή να παίρνει τις περισσότερες απαντήσεις σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Μόνο το 16,8% θα αναζητήσει προϊόντα και θα τα αγοράσει στο κατάστημα.

Πόσα χρήματα θα ξοδέψουν


Σχετικά με το πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν, το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ, και το 19% δηλώνει πως θα δαπανήσει 251-500 ευρώ.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 41,2% δήλωσε ότι θα ελέγξει τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις της Black Friday για να βεβαιωθεί ότι θα ωφεληθεί πραγματικά από τις προσφορές, και το 34,3% θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά. Το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday, ποσοστό που εμφανίζει ήπια υποχώρηση σε σχέση με πέρσι (32%), υποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές παραμένουν προσεκτικοί αλλά λιγότερο επιφυλακτικοί απέναντι στις προσφορές.

Για τις αγορές τους οι καταναλωτές θα επιλέξουν να πληρώσουν με χρεωστική κάρτα (54,9%), πιστωτική κάρτα (19,9%), και μετρητά (18,9%).

Οπως σημειώνει η Klarna, η επιλογή των ευέλικτων, άτοκων επιλογών πληρωμής (συμπεριλαμβανομένου του “Buy Now, Pay Later”) έχει σημειώσει άνοδο, καθώς το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγουν ευέλικτους τρόπους πληρωμών αυξήθηκε κατά 28,89% σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα.

Η σφυγμομέτρηση έγινε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ηλικίας 18-77 ετών και ολοκληρώθηκε μία εβδομάδα πριν από την Black Friday.

kathimerini.gr


img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ