Αναρτήθηκε στις:08-10-25 15:02

Σύλλογος Δασκάλων: Ανεπαρκείς προσλήψεις και κενά στα σχολεία της Άρτας


Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Νομού Άρτας εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια και αντίθεση στην πολιτική του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με τον ανεπαρκή αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών και τα πολυάριθμα κενά που εξακολουθούν να υφίστανται στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όπως σημειώνει, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις των εκπαιδευτικών φορέων και των Συλλόγων, η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε και συνεχίζει, παρά τις δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, με σημαντικά κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων. Τα σχολεία λειτουργούν με ελλιπές προσωπικό, γεγονός που πλήττει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση και υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση.

Επιπλέον, επισημαίνει ότι στην Άρτα παραμένουν κενά σε κρίσιμους τομείς, όπως η Παράλληλη Στήριξη και η Ειδική Αγωγή. Ελλείψεις εντοπίζονται επίσης σε Νηπιαγωγούς Γενικής Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή, Μουσική και Καλλιτεχνικά, με αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές να στερούνται τα μαθήματα που δικαιούνται.

Επιπρόσθετα, υπογραμμίζει ότι είναι ευθύνη του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. να διασφαλίσει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία ξεκινά με πλήρως στελεχωμένες σχολικές μονάδες. Η καθυστέρηση στις προσλήψεις, η μη κάλυψη όλων των θέσεων και η διαχρονική υποστελέχωση δημιουργούν κλίμα ανασφάλειας και αποδιοργάνωσης τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Τονίζει επίσης ότι η κάλυψη των κενών με εσωτερικές μετακινήσεις ή προσωρινές λύσεις δεν αποτελεί εκπαιδευτική πολιτική, αλλά προσωρινό και αναποτελεσματικό μέτρο, που οδηγεί σε περαιτέρω επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και αλλοίωση του παιδαγωγικού έργου.

Τέλος, ο Σύλλογος ζητά:

- Άμεση και πλήρης κάλυψη όλων των λειτουργικών και οργανικών κενών σε όλες τις ειδικότητες, με μόνιμους διορισμούς και έγκαιρες προσλήψεις αναπληρωτών.

- Ενίσχυση και ουσιαστική στήριξη του Δημόσιου Σχολείου, με επαρκή χρηματοδότηση, σύγχρονα προγράμματα σπουδών και ανθρώπινους όρους εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς.

- Κάθε γνωστικό αντικείμενο να διδάσκεται αποκλειστικά από τον εκπαιδευτικό του αντίστοιχου αντικειμένου, με σεβασμό στην επιστημονική και παιδαγωγική του επάρκεια.

- Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και ενίσχυση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Σταθερό πλαίσιο εργασίας για τους αναπληρωτές, με κατάργηση της ανασφάλειας και των μετακινήσεων που διαταράσσουν τη συνέχεια της εκπαιδευτικής πράξης.



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ