Κοινό μέτωπο κυβέρνησης Περιφερειαρχών κατά της ευλογιάς
Σύλλογος Δασκάλων Άρτας: Καταδίκη της βίαιης επίθεσης σε εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά στην ΔΙ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας
Έργα οδικής ασφάλειας, πολιτισμού και αγροτικών υποδομών προωθούνται με αποφάσεις της Περιφερειακής Επιτροπής
Ο Δήμος Αρταίων παρέλαβε το όχημα περισυλλογής αδέσποτων - Επένδυση στην ευζωία των ζώων
Στις 3 Νοεμβρίου ξεκινάει η πλήρης εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε τέσσερις νέους κλάδους
Πρόσκληση της ΕΥΔ για εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων
Η ιδέα έρχεται ξαφνικά. Χωρίς ιδέα δεν υπάρχει μυθιστόρημα. Όμως ούτε χωρίς σκέψη, οργάνωση και έρευνα δεν υπάρχει μυθιστόρημα. Για πολλά χρόνια ως θεατρικός συγγραφέας δημιουργούσα ήρωες που θα ζωντάνευαν στη σκηνή. Η ολοκλήρωση ενός θεατρικού έργου έρχεται με την παρουσίαση του σε παράσταση. Το μυθιστόρημα είναι μια διαφορετική διαδικασία. Οι ήρωες ζωντανεύουν με την ανάγνωση και μόνο. Ο συγγραφέας πρέπει να δώσει την δυνατότητα στον αναγνώστη να ζωντανέψει με τη φαντασία του τους ήρωες και την εποχή. Να ταξιδέψει μαζί τους. Πολύ πιο δύσκολο από ένα θεατρικό έργο το μυθιστόρημα γιατί δεν έχεις τους ηθοποιούς, σκηνικά κοστούμια, μουσική και φώτα που θα μετατρέψουν τον γραπτό λόγο σε ζωντανή παράσταση.
Η δεκαετία του 60. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια που ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος και ο εμφύλιος έχουν τελειώσει. Γι’ αυτό η δεκαετία του 60 είναι φοβερά ενδιαφέρουσα για την διαμόρφωση της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι εκείνη την δεκαετία έψαχναν μια αχτίδα φωτός, στη σκοτεινιά και την ανέχεια και μια διέξοδος ήταν η μετανάστευση. Στη Φαρμακωμένη μεγάλο κομμάτι της ιστορίας έχει να κάνει με την ξενιτιά. Και τον εμφύλιο που άφησε ανοιχτές πληγές που ακόμα και σήμερα σε ορισμένες περιπτώσεις δεν έχουν κλείσει.
Δεν έχει σημασία ο βαθμός κάποιου αλλά η δυνατότητες που έχει. Η επιμονή και η αγάπη για τη δουλειά του. Ο Δαγρές πραγματικά αναλαμβάνει μια υπόθεση που είναι η πρώτη του. Όμως η επιμονή του έχει αποτέλεσμα. Και η τύχη βέβαια που πάντα χρειάζεται. Ο διοικητής του δεν θα του ανέθετε ποτέ αυτή την υπόθεση αν ήξερε την σοβαρότητα της. Εκείνη την εποχή η νεαρή ηλικία ήταν πολλές φορές τροχοπέδη στην εξέλιξη κάποιου νέου.
Γιατί τα ευρήματα αυτό έδειχναν. Όμως η πραγματικότητα ήταν διαφορετική. Στα χωριά τότε η εξιχνιάση εγκλημάτων ήταν κάτι πολύ δύσκολο. Τα στόματα δεν άνοιγαν ευκολά και πολλές υποθέσεις δολοφονίας δεν έφτασαν ποτέ στα δικαστήρια. Άνθρωποι χάθηκαν, χωρίς ποτέ να τιμωρηθούν οι δολοφόνοι.
Βρισκόμαστε στην δεκαετία του 60. Η εποχή κουβαλάει πολλές σκοτεινές ιστορίες από το παρελθόν. Ο Πατέρας της Μαρίας ο Νιόνιος ήταν μέρος της σκοτεινής εκείνης περιόδου του πολέμου και του εμφύλιου. Η παρουσία του είχε επιπτώσεις και πάνω στο παιδί του; Ο αναγνώστης θα το ανακαλύψει, όπως και πολλά άλλα κρυμμένα μυστικά.
Η έχθρα που αναπτύχτηκε την περίοδο του εμφυλίου μεταξύ δυο οικογενειών ήταν τόσο μεγάλη που το μίσος απέκλειε κάθε επαφή μεταξύ των μελών των δυο οικογενειών. Έτσι το αποτέλεσμα μιας σχέσεις, εκείνα τα χρόνια, δεν το καθόριζαν οι ερωτευμένοι αλλά το περιβάλλον τους. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στη Φαρμακωμένη.
Χωρίς τεχνική δεν μπορείς να στήσεις σωστά ένα μυθιστόρημα. Υπάρχουν κανόνες και τεχνοτροπίες. Ο κάθε συγγραφέας έχει τη δική του. Οι επιρροές επίσης παίζουν ρόλο. Όλοι έχουμε επιρροές από τους μεγάλους κλασικούς συγγραφείς οι οποίοι μας έχουν δείξει το δρόμο. Τώρα το τι δρόμο ακολουθεί ο κάθε συγγραφέας, είναι δική του υπόθεση.
Ο Χωροφύλακας Δαγρές ξεκίνησε σε ηλικία 25 χρονών το 1960 με το θάνατο της Φαρμακωμένης στην ορεινή Αχαΐα. Μετά από πέντε χρόνια θα τον βρούμε βαθμοφόρο πλέον στην Λαμία στο τέλος του 1966 λίγο πριν τη δικτατορία. Πιο ώριμος και με εμπειρία αναλαμβάνει να λύσει μια ακόμα υπόθεση στην ύπαιθρο της Φθιώτιδας, στο δεύτερο μυθιστόρημα που θα έχει τίτλο. Χιόνισε στο Λιανοκλάδι. Και στο τρίτο θα τον βρούμε στον Πύργο της Ηλείας λίγα χρόνια μετά την πτώση της δικτατορίας, στο μυθιστόρημα που θα έχει τίτλο, Σήμερα στην πόλη σας.
Το ότι είμαι ηθοποιός, αυτό με βοηθάει να προσεγγίζω τους ήρωες των μυθιστορημάτων μου με τον ίδιο τρόπο που προσεγγίζω και τους ρόλους και να δημιουργώ χαρακτήρες που δεν είναι καρικατούρες αλλά ήρωες με ψυχή, που αναπνέουν μέσα στις σελίδες του βιβλίου. Θα ήθελα να σας πω με την ευκαιρία που αναφερθήκατε στο επάγγελμα μου, του ηθοποιού, ότι τη φετινή θεατρική περίοδο αλλά και τη χειμερινή 2025-26 θα είμαι στο θίασο της υπέροχης Κάτιας Δανδουλάκη στην παράσταση ΑΟΡΑΤΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ που έχει ανέβει στο θέατρο ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου. Η Κάτια όπως και ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης και η Ελένη Καρακάση συμμετείχαν σε μια πραγματικά υπέροχη βραδιά, στην παρουσίαση της Φαρμακωμένης στον Ιανό.
