(Πως και γιατί η δήλωσή του από το μακρινό 2008: «Νομίζω ότι διερμηνεύω το κοινό αίσθημα των Αρτινών δημοτών αν πω:
•Ένα μεγαλόφωνο «φτάνει πια», στους υψηλούς ή υβριστικούς τόνους και στο στείρο «όχι σε όλα», της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο.
•Προσθέσω ένα στεντόρειο «όχι πλέον» στην ιδεολογική και κομματική καθοδήγηση εκεί, από οπουδήποτε κι αν αυτή προέρχεται.
Και
•Εγκαλέσω την τέως και νυν δημοτική αρχή για «ατολμία» στη δημιουργία υπόγειου Πάρκινγκ στην Πλατεία Σκουφά)», είναι επίκαιρη όσο ποτέ).
Η πιο κάτω ιστορική δήλωση του αείμνηστου Κώστα Βάγια, τ. Δημάρχου Αρταίων και αναμορφωτή της πόλης, συντάχθηκε ένα απογευματινό του μακρινού Νοεμβρίου 2008.ύστερα από εκτενή διάλογο με τον υπογράφοντα.
Το προηγούμενο βράδυ είχε προηγηθεί μια παρατεταμένη συζήτηση σε κεντρικό στέκι της πόλης, όπου μεταξύ τυριού και αχλαδιού περάσαμε και από τα «δημοτικά» τότε τεκταινόμενα. Και παρά το γεγονός ότι ο αείμνηστος «Κ.Β» τελούσε εν «δημαρχιακή αποστρατεία», εν τούτοις η φλόγα της αγάπης του για την Άρτα παρέμενε άσβεστη και η αγωνία του για την εξέλιξη των κύριων ζητημάτων της πόλης (σ.σ, για παράδειγμα «Κυκλοφοριακό», «Ξενία», «Ποτάμι», Σκουπιδότοπος, απομόνωση της Άρτας κ.ά.) ήταν έντονη. Και για αυτούς που τον ήξεραν καλά πραγματικά υπέφερε.. Σε κάποια φάση της συζήτησης, που σημειωτέον έφθασε να είναι σε προχωρημένη νυχτερινή ώρα, τον άκουσα αποφασισμένο να μου λέει: «Αντώνη, δεν πάει άλλο, θα πρέπει να σταματήσει αυτό που γίνεται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι απαράδεκτο να τσακώνονται και να βρίζονται οι σύμβουλοι των αντίπαλων παρατάξεων και να ψηφίζουν «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ» «ΣΕ ΟΛΑ», ανάλογα με την προσωπική αντιπαλότητα του κάθε ενός απέναντι στον συνομιλητή του, ή τις ιδεολογικές πεποιθήσεις, και την υπηρετούμενη κομματική γραμμή, ενώ τα μεγάλα ζητήματα του Δήμου να παραμένουν στάσιμα. Για αυτό αύριο το απόγευμα έλα από το γραφείο να τα πούμε πιο αναλυτικά και να συντάξω μια δήλωση που θα καταγγέλλω τα όσα συμβαίνουν.» Πράγματι αυτό έγινε και έτσι προέκυψε η πιο κάτω δήλωση του αείμνηστου δημάρχου.
«Σε μια δύσκολη περίοδο για την πολιτική, οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας που όλοι μας βιώνουμε!
Σε μια συγκυρία που οι δυσκολίες μεγαλώνουν, τα προβλήματα οξύνονται και τα οικονομικά αδιέξοδα πολλαπλασιάζονται στο νομό!
Αυτήν εδώ την ώρα που το κυκλοφοριακό, ο σκουπιδότοπος, το κλειστό κάστρο, η ετοιμόρροπη Παρηγορήτρια, η απομόνωση της περιοχής, η φτώχεια, η ανεργία, τα ναρκωτικά, η εγκληματικότητα κ.ά, πνίγουν κυριολεκτικά την Άρτα!
Είναι αδιανόητο, είναι ηθικά και πολιτικά απαράδεκτο, είναι ζημιογόνο και καταστροφικό, είναι ανευθυνότητα και πολιτική ανωριμότητα, είναι ακριβή πολυτέλεια για την μικρή μας κοινωνία: πρόσφατη αντιπαράθεση, η οξύτητα, τα πικρά λόγια και οι αντιπολιτευτικές κορώνες μεταξύ της επικεφαλής της Δημοτικής Αλλαγής κας Όλγας Γεροβασίλη και του Δημάρχου κ. Π. Οικονομίδη.
Νομίζω ότι διερμηνεύω το κοινό αίσθημα των Αρτινών πολιτών, αν πω, ένα μεγαλόφωνο «φτάνει πια», στους υψηλούς ή υβριστικούς τόνους και στο στείρο «όχι σε όλα», της αντιπολίτευσης στο Δήμο. Και αν φωνάξω ένα στεντόρειο «όχι πλέον» στην ιδεολογική και κομματική καθοδήγηση εκεί, από οπουδήποτε κι αν αυτή προέρχεται!
Αναφορικά με το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και την κατασκευή Πάρκινγκ στην πλατεία «Σκουφά», νομίζω ότι ως πρώην Δήμαρχος που για πρώτη φορά ασχολήθηκε με το ζήτημα, οφείλω να πάρω θέση σημειώνοντας τα εξής:
α) Είναι τουλάχιστον ασυγχώρητη ανευθυνότητα να καλείται ο Αρτινός Δημότης να τεθεί υπέρ ή κατά της κατασκευής Πάρκινγκ στην πλατεία «Σκουφά», όταν κάποιοι από άγνοια ή σκοπιμότητα, του στερούν τη δυνατότητα για πρωτύτερη σωστή και επαρκή ενημέρωση.
β) Είναι φτηνός λαϊκισμός, αν όχι προϊόν ιδεολογικών, πολιτικών και κομματικών αγκυλώσεων, η άποψη των ιδίων ότι στο όνομα «του μη κέρδους του ιδιώτη», πρέπει να θυσιάσουμε «τη μη λύση» του προβλήματος», είτε αυτό λέγεται παραχώρηση της ελεγχόμενης στάθμευσης ή κατασκευή Πάρκινγκ από ιδιώτες κ.ά.
γ) Αποτελεί μνημείο «αναχρονιστικού συντηρητισμού» και είναι πανελλαδική πρωτοτυπία, όταν βλέπει κανείς θεσμικά υπεύθυνους φορείς της «προοδευτικής» Αρτινής Αυτοδιοίκησης, να αρνούνται την πρόοδο και την εξέλιξη αυτής της πόλης, με την εμμονή τους στο «να μείνουν όλα ως έχουν».
δ) Η αναγκαιότητα κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ δεν αμφισβητείται από κανένα υπεύθυνο πολίτη. Απορρίπτονται όμως από όλους του Αρτινούς δημότες τα φτηνά επικοινωνιακά τρυκ των πιο πάνω αυτοδιοικητικών κύκλων, με τα οποία παραπληροφορούν την κοινή γνώμη, με προφανή στόχο να αποκομίσουν μελλοντικά εκλογικά οφέλη.
ε) Από το 1994 η τότε υπ’ εμέ δημοτική αρχή ασχολήθηκε σοβαρά με το όλο θέμα. Από τις γενόμενες δε σχετικές έρευνες, προέκυψε ότι στο υπέδαφος των πιθανών χώρων κατασκευής Πάρκινγκ υπάρχουν «αρχαία», πλην της πλατείας «Σκουφά».
Έτσι διαπιστώθηκε ότι στην πλατεία Κιλκίς «κρύβεται» το ανάκτορο του Βασιλιά Πύρρου.
Στο δε προαύλιο χώρο του Α΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου, καθώς και στους χώρους της λαϊκής αγοράς, της ψαραγοράς, της πλατείας Εθνικής Αντιστάσεως (τ. Νομαρχίας) διαφαίνεται επίσης η ύπαρξη αρχαίων ευρημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε σκέψη δημιουργίας πάρκινγκ εκεί, θα πρέπει να αποκλεισθεί.
στ) Σχετικά με τον χώρο της πλατείας «Σκουφά», τόσο η προμελέτη όσο και η μελέτη της πολυτεχνικής σχολής του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσ/κης, που έγινε την περίοδο 1994-1995 με πρωτοβουλία της τότε Δημοτικής Αρχής, προβλέπει την «καθαρότητα» του υπεδάφους. Και προτείνει εκεί τη δημιουργία τριώροφου υπόγειου πάρκινγκ χωρητικότητας 300 αυτοκινήτων, σημειώνοντας ταυτόχρονα την άνετη προσβασιμότητα του χώρου.
Το κυριότερο βέβαια συμπέρασμα της εν λόγω μελέτης είναι ότι η «Παρηγορήτισσα» αναδεικνύεται με συγκριτικά καλύτερο τρόπο, αφού το ύψος του μεγάλου τμήματος της πλατείας, «κατεβαίνει», κατά τρία περίπου μέτρα.
Επομένως η επιλογή του χώρου της πλατείας «Σκουφά» για την κατασκευή υπόγειου τριώροφου πάρκινγκ, είναι η καλύτερη δυνατή.
Η δε μεγάλη συμβολή του στην άμβλυνση του οξυμμένου προβλήματος του κυκλοφοριακού, η διατήρηση του πρασίνου στο χώρο της πλατείας και η καλύτερη οπτική επαφή του μοναδικής ωραιότητας βυζαντινού μνημείου της «Παρηγορήτισσας», θα το καταστήσει ακόμα περισσότερο ελκυστικό, άνετα προσβάσιμο και σημείο μεγαλύτερης επισκεψιμότητας.
Τέλος σχετικά με την εκχώρηση της εκμετάλλευσης του Πάρκινγκ και της εποπτείας της ελεγχόμενης στάθμευσης σε ιδιώτη, θα ήθελα να ακούσω μια υπεύθυνη και αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση.
Πολύ φοβούμαι ότι δεν υπάρχει. Αν κάνω λάθος καλώ τους αντιδρώντες αυτοδιοικητικούς να μας την πουν για να την μάθουμε.
Πάντως σε μεγαλύτερους ή μικρότερους Δήμους της επικράτειας και ανεξάρτητα από την καθαρότητα των προοδευτικών ιδεών των διοικήσεών τους, αυτοί επέλεξαν την ιδιωτική πρωτοβουλία ως την καλύτερη δυνατή λύση στα προβλήματα του κυκλοφοριακού.
Απλά οι άνθρωποι έδρασαν συλλογικά, κινήθηκαν με αίσθημα ευθύνης και συναίνεση, γιατί πέρα από φτηνούς λαϊκισμούς και εκλογικές σκοπιμότητες αναγνώρισαν την ανάγκη να αναζητήσουν τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά επιλογές και πέτυχαν τις συμφερότερες για τους συνδημότες και τον τόπο τους, λύσεις.
Αυτά προς το παρόν.»