Πρόσφατα έκλεισε ο αρχικός κύκλος της κατάθεσης φακέλων για την αδειοδότηση των πρώτων ιδιωτικών πανεπιστημίων κατ' εφαρμογή του νόμου - έκτρωμα Πιερρακάκη. Οι 12 αιτήσεις που κατατέθηκαν, με στόχο να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, είναι από πανεπιστήμια - κατά πλειοψηφία βρετανικά - που διατηρούν κολέγια στη χώρα μας μέσω συμφωνιών δικαιόχρησης, ενώ κατατέθηκε και μια αίτηση από πανεπιστήμιο της Κύπρου για να λειτουργήσει το 2026-2027. Τα 12 κολέγια που ζητούν να γίνουν πανεπιστήμια σχεδιάζουν να λειτουργήσουν 53 Σχολές σε αντικείμενα που καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα των επιστημονικών πεδίων, με τα δίδακτρα να κυμαίνονται από 7.000 χιλιάδες ευρώ έως και 25.000 ετησίως.
Η κυβέρνηση της ΝΔ με τυμπανοκρουσίες διαφημίζει ότι σε βάθος πενταετίας τα εν λόγω 12 πανεπιστήμια θα επενδύσουν 584 εκατομμύρια ευρώ (243 εκατ. για υποδομές και 341 εκατ. για προσωπικό), ενώ υπολογίζουν σε προσέλκυση 110.000 φοιτητριών και φοιτητών από το εξωτερικό και σε μια μικρή ανάσχεση των 10.000 χιλιάδων Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζουν εκτός. Το συνολικό αποτέλεσμα αυτής της μπίζνας προϋπολογίζεται ότι θα φτάνει τα 1,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Η αναβάπτιση των κολεγίων σε πανεπιστήμια, για να μπορούν να πουλάνε πτυχία με υψηλότερα δίδακτρα, επιβεβαιώνει ότι το μόνο «αυστηρό κριτήριο» που σχετίζεται με τα ιδιωτικά πανεπιστημιακά παραρτήματα είναι το μέγεθος του πορτοφολιού του φοιτητή - πελάτη και παράλληλα αποδεικνύουν τον κερδοσκοπικότατο χαρακτήρα αυτών των δομών. Οι περιβόητες «ευκαιρίες» για τους ντόπιους φοιτητές που ξενιτεύονται - σημειωτέον πριν και κατά τη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου η κυβερνητική προπαγάνδα αναφερόταν σε 40.000 και τώρα σε 10.000 - έγιναν ευκαιρία ανάπτυξης του εκπαιδευτικού τουρισμού και προσέλκυσης φοιτητικής πελατείας από χώρες εντός κι εκτός ΕΕ. Τα παραμύθια περί συμβολής των επενδύσεων στο ΑΕΠ και στην οικονομία της χώρας, που θα μας ευνοήσουν όλους, καταρρίπτονται από την ίδια την πραγματικότητα, δυστυχώς με πολύ τραγικό τρόπο στη ζωή των εργαζομένων, όταν π.χ. το «τουριστικό θαύμα» που παράγει πάνω από το 10% του ΑΕΠ, χτίζεται ακόμα και με νεκρούς στον βωμό του κέρδους.
Το νομοθετικό πλαίσιο, που εμπλουτίζει η κυβέρνηση της ΝΔ με τους τελευταίους νόμους της, ενισχύει το πλαίσιο του ανταγωνισμού για το μερίδιο της αγοράς «εκπαιδευτικών προϊόντων» στις ράγες της εμπορευματοποίησης των σπουδών.
Έτσι, οδηγεί και τα δημόσια πανεπιστήμια, με τους αντίστοιχους νόμους, να κινούνται όλο και ταχύτερα προς τη διεθνοποίηση της πελατείας τους!
Δεν πρέπει να τους περάσει!