Καχριμάνης: Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό έργο ζωής και ανάπτυξης
Οδικά έργα Π.Ε. Άρτας: Αντιπαράθεση Ψαθά-Παπαχρηστάκη στη συνεδρίαση Λογοδοσίας
Εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αρδευτικών δικτύων ΓΟΕΒ-ΤΟΕΒ
Πρόταση 17.610.000 ευρώ για κοινωνική στέγαση στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027»
Ολοκληρώθηκε η μελέτη Ηγουμενίτσα-Μαυρομάτι
Ολοκληρώθηκε το επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης «Εμβολιασμός Δενδρωδών Καλλιεργειών» της ΔΥΠΑ σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Άρτας 
«Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, για μας δεν είναι έργο «βιτρίνας», δεν είναι φαραωνικό, αλλά είναι έργο ζωής και ανάπτυξης μιας περιοχής η οποία για δεκαετίες υστερεί αναπτυξιακά και πλήττεται από την πληθυσμιακή συρρίκνωση. Είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα ώστε το έργο –παρά τις πρόσκαιρες αντιδράσεις κάποιων- να ολοκληρωθεί με τον αρτιότερο δυνατό τρόπο».
Με τα λόγια αυτά κατέληξε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης την αρχική του τοποθέτηση στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, απαντώντας σε ερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου, επικεφαλής της παράταξης «ΦΩΣ» κ. Λάμπρου Γεωργόπουλου.
Ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος στο ιστορικό του έργου, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:
«Αξίζει το ποσό που δαπανάται για αυτό το έργο; Ρωτά ο κ. Γεωργόπουλος. Ναι του απαντώ! Έχουν δικαίωμα και οι κάτοικοι των Τζουμέρκων στην ασφαλή κυκλοφορία. Έχουμε υποχρέωση ως Περιφέρεια να συμβάλλουμε στην ισόρροπη ανάπτυξη. Αυτό δεν ζητάμε άλλωστε συχνά στο Περιφερειακό Συμβούλιο; Σε αυτή την κατεύθυνση δεν είναι οι βελτιώσεις των οδικών δικτύων. Εδώ δεν ακούστηκε ως επιχείρημα ότι για τη δημογραφική συρρίκνωση μερίδιο ευθύνης ανήκει και στο οδικό δίκτυο;
Άρα κάποια έργα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με το λογική του κόστους/οφέλους. Οι ανθρώπινες ζωές, η επιβίωση της ενδοχώρας και ειδικότερα των απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών δεν μπορεί να μπαίνει στο «ζύγι» του ανταποδοτικού οφέλους.
Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, δεν είναι χθεσινό αίτημα. Ήταν ένα διαχρονικό αίτημα σύνδεσης των Τζουμέρκων με έναν από τους κεντρικούς οδικούς άξονες.
Η προοπτική σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, δεν προχώρησε εξαιτίας του τεράστιου κόστους που απαιτείται, (περί τα 150 εκ. ευρώ). Μοναδική λύση απέμεινε αυτή της σύνδεσης με την Ιόνια Οδό. Ήταν αίτημα που είχε κατατεθεί από την εποχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από παράγοντες της Αυτοδιοίκησης και των Τζουμέρκων.
Για την εκπόνηση των μελετών εξετάστηκαν όλες οι πιθανές λύσεις. Η τελική μελέτη συζητήθηκε στα αρμόδια όργανα, όπως και η Περιβαλλοντική Μελέτη. Όλα ήταν διάφανα, όλα σύμφωνα με τη Νομοθεσία. Ότι προβλέπεται εφαρμόζεται. Το έργο αφορά βελτίωση τμήματος της 2ης επαρχιακής οδού Ιωαννίνων από Πηγάδια έως Πράμαντα και στο υποτμήμα Πηγάδια- Γέφυρα Πλάκας.
Η περιβαλλοντική αποκατάσταση θα γίνει όπως προβλέπεται από την ΑΕΠΟ. Τα αδρανή υλικά εναποτίθενται σε αδειοδοτημένους χώρους και μελλοντικά ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν σε άλλα έργα της Περιφέρειας. Σε ένα τόσο μεγάλο έργο, σε ένα έργο που κατασκευάζεται σε περιοχή με πολύ δύσκολο ανάγλυφο, δεν είναι ούτε πρωτοφανές, ούτε περίεργο να υπάρχει αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού.
Έχουν προκύψει δυσκολίες που δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν στην αρχική μελέτη. Σήμερα βρισκόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο του έργου στη θέση «Ορσίδες», στην οποία κατά τη διάρκεια των εκσκαφών προέκυψαν απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως κλίση, στρωματογραφία πετρωμάτων, εγκλωβισμένα νερά, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών συμβουλευτικών υπηρεσιών με γεωλογικό και γεωτεχνικό αντικείμενο.
Τέτοιο επιστημονικό δυναμικό δεν διαθέτει η Περιφέρεια για αυτό και απευθυνθήκαμε στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Αβραάμ Ζεληλίδη. Η ερευνητική του ομάδα θα παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών και θα προτείνει λύσεις εφαρμογής για την αντιμετώπιση τους. Η προοπτική είναι το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του επόμενου χρόνου.
Έχουν γίνει δύο αυτοψίες των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, μετά από καταγγελίες για διαφυγή υλικών στην κοίτη του ποταμού Αράχθου.
Η πρώτη έγινε στις 23 και 24 Ιουλίου του 2025 από την οποία προέκυψαν κατά δήλωση των ελεγκτών τα εξής:
• η διαπλάτυνση πραγματοποιείται με μηχανικά μέσα σφυριά ή εκρηκτικά. Όπου απαιτείται στα σημεία των εργασιών δημιουργείται ανάχωμα ανάσχεσης κατά μήκος του δρόμου για την αποτροπή πτώσης υλικών στο κατάντη πρανές και κατ’ επέκταση στον ποταμό Άραχθο. Κατά την αυτοψία πραγματοποιούνταν εργασίες διαπλάτυνσης με χρήση σφύρας καθώς και φόρτωση υλικών εκσκαφής. Δεν διαπιστώθηκε διαφυγή υλικών στο πρανές και υπήρχε ανάχωμα ανάσχεσης καλύπτοντας την έκταση των εργασιών. Επίσης στο σημείο των εργασιών έχει διαμορφωθεί πατάρι στο ανάντη πρανές όπου θα πραγματοποιηθούν ελεγχόμενες εκρήξεις και στη συνέχεια τα υλικά θα απομακρυνθούν. Σε τμήμα που έχει πραγματοποιηθεί η διαπλάτυνση και υπάρχει σάρα στο κατάντη πρανές έχουν τοποθετηθεί οπλισμένα επιχώματα ανά 50 cm για σταθεροποίηση του πρανούς το οποίο καλύφθηκε με φυτική γη προκειμένου να βλαστήσει και να εναρμονιστεί με το φυσικό περιβάλλον προσφέροντας επιπλέον σταθεροποίηση.
Σε νεότερη αυτοψία που πραγματοποίησαν οι ίδιοι οι ελεγκτές στις 19/08/2025 αναφέρουν ότι:
• από το μόνο σημείο πρόσβασης που είναι η Γέφυρα Πλάκας διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχουν υλικά εκσκαφών λόγω κατολισθήσεων από το έργο εντός της κοίτης. Το πλάτος της διατομής δεν έχει υποστεί αλλοιώσεις και υπάρχει παροχή. Διαπιστώθηκε η παρουσία φερτών υλικών πέτρες εντός της κοίτης που αποτελούν μέρος της φυσικής μεταφοράς των φερτών υλικών από την παροχή του ποταμού».
