Αναρτήθηκε στις:01-12-25 16:18

Επικίνδυνοι σχεδιασμοί των καπιταλιστών για το λαό!


Αναβαθμισμένο ρόλο αποκτούν η Ελευσίνα και το Θριάσιο Πεδίο ως μέρος ενός ευρωατλαντικού μεταφορικού άξονα μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από εκεί στην Ουκρανία, όπου εστιάζεται το ενεργειακό και στρατιωτικό ενδιαφέρον των ΗΠΑ και των συμμάχων τους, με την περιοχή και ευρύτερα τη χώρα να μπαίνει στο «μάτι του κυκλώνα» των σφοδρών ανταγωνισμών, με ανυπολόγιστους κινδύνους για τον λαό.

Όλα αυτά για τα κέρδη του κεφαλαίου και τη στρατηγική επιδίωξη της ελληνικής αστικής τάξης για τη μετατροπή της χώρας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο των Ευρωατλαντικών.

Στο πλαίσιο αυτό μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης τα σχέδια για την επέκταση των δραστηριοτήτων της αμερικανικής ΟΝΕΧ γύρω από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ενταγμένα στη μετατροπή του λιμανιού και ευρύτερα του παραλιακού μετώπου της περιοχής σε αντίβαρο στον έλεγχο του ΟΛΠ από την κινεζική COSCO.

Μέσα στη βδομάδα ψηφίστηκε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης με σχετική διάταξη που δίνει τη δυνατότητα στην ONEX, η οποία ελέγχει τα Ναυπηγεία, να αναπτύξει λιμενικές, διαμετακομιστικές, ενεργειακές δραστηριότητες, ακόμα και στρατιωτικές, ενώ στη συζήτηση «έλαμψε» και η ομοφωνία όλων των αστικών κομμάτων στην πολιτική της εμπλοκής, καθώς αρκέστηκαν σε «παρατηρήσεις επί της διαδικασίας».

Την άμεση νομοθέτηση είχε υποσχεθεί άλλωστε η κυβέρνηση κατά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Τ. Θεοδωρικάκου με την Αμερικανίδα πρέσβειρα Κ. Γκιλφόιλ στις 18 Νοέμβρη, όπου συζητήθηκαν οι «κοινοί στόχοι» και η δεύτερη επεσήμανε: «Προσβλέπουμε στην επέκταση και χρήση του λιμανιού Ελευσίνας ως κόμβου logistics σε αυτήν τη σημαντική γεωπολιτική περιοχή. Αποτελεί ένα κομβικής σημασίας βήμα προς τα εμπρός».

Λίγες μέρες νωρίτερα η Γκιλφόιλ είχε χαρακτηρίσει «ατυχές γεγονός» ότι το λιμάνι του Πειραιά πέρασε στα χέρια της COSCO και είχε δώσει σήμα για την αντιστάθμιση και παράκαμψη της κινεζικής επιρροής, με αμερικανικές υποδομές σε άλλα λιμάνια. Οπως ήταν φυσικό η πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα εξέφρασε άμεσα τη δυσαρέσκειά της, κατηγορώντας την πρέσβειρα των ΗΠΑ για «κακόβουλη συκοφάντηση της φυσιολογικής σινοελληνικής εμπορικής συνεργασίας και σοβαρή παρέμβαση στα εσωτερικά της Ελλάδας».

Κόμβος επικίνδυνων σχεδιασμών: Το σχέδιο στην Ελευσίνα αφορά ακριβώς τη δημιουργία ενός νέου λιμανιού, ανταγωνιστικού προς τις προβλήτες που διαχειρίζεται η COSCO στον Πειραιά. Τη δημιουργία μιας ευρύτερης υποδομής που θα μπορεί να εξυπηρετεί εμπορικά αλλά και πολεμικά πλοία, τη μεταφορά - αποθήκευση εμπορευματοκιβωτίων και άλλες δραστηριότητες σχετιζόμενες με την Ενέργεια και ειδικά το αμερικανικό LNG. Εξάλλου η περιοχή, που γειτνιάζει με τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, προσδιορίζεται ως αρχή του «Κάθετου Διαδρόμου» μέσω του οποίου θα φτάνει το φυσικό αέριο σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, υλοποιώντας την ευρωατλαντική κατεύθυνση για ολοκλήρωση της απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο.

Σύμφωνα με ό,τι έχει γίνει γνωστό μέχρι στιγμής, αρχικά η ΟΝΕΧ θα επενδύσει περίπου 200 εκατομμύρια για την επέκταση λιμενικών και άλλων υποδομών, σε έκταση 400 στεμμάτων που της παραδόθηκαν πακέτο μαζί με τα ναυπηγεία το 2023. Στο ίδιο πλαίσιο φαίνεται ότι θα αξιοποιηθούν τμήματα και του σημερινού λιμανιού της Ελευσίνας.

Βασίλης Ζιώβας



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ