Προφανώς η αλλαγή πολιτικής του Netflix σχετικά με την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης ήταν βέβαιο ότι θα συμβεί κάποια στιγμή – με την εταιρεία να κάνει… τα στραβά μάτια παρά το γεγονός ότι εξαρχής αυτή η πρακτική παραβίαζε τους όρους παροχής υπηρεσιών της πλατφόρμας ροής.
Ωστόσο, ήταν ακόμη η εποχή που η εταιρεία έβλεπε συνδρομητές και έσοδα να αυξάνονται παρά τις παρατυπίες. Το πρόβλημα προέκυψε όταν τα προβλήματα την ανάγκασαν να αναζητήσει τρόπους να αυξήσει τους συνδρομητές, άρα και τα έσοδα.
Το Netflix έχασε σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου, καθώς περισσότεροι άνθρωποι αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την υπηρεσία. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ιστοσελίδα MacRumors, περίπου 222 εκατομμύρια νοικοκυριά που πληρώνουν μοιράζονται κωδικούς πρόσβασης με άλλα 100 εκατομμύρια νοικοκυριά από τα οποία το Netflix θέλει να δημιουργήσει έσοδα.
Το Netflix έχει ήδη εισαγάγει μία έκδοση της πλατφόρμας με διαφημίσεις σε μια προσπάθεια να δελεάσει περισσότερους ανθρώπους να εγγραφούν στην πλατφόρμα εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Παρόλα αυτά η αποδοχή της νέας έκδοσης φαίνεται να γίνεται με αργό ρυθμό, σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Verge, καθώς μόνο το 9% των εγγραφών στο Netflix στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο συμμετείχαν στο «Βασικό πρόγραμμα με διαφημίσεις», γεγονός που το καθιστά το λιγότερο δημοφιλές από τις επιλογές του προγράμματος, όπως αποκαλύπτει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Antenna.
Επιπρόσθετα, η εταιρεία Antenna διαπιστώνει ότι μόνο το 0,1% των ήδη υπαρχόντων συνδρομητών του Netflix στις ΗΠΑ αλλάζει τη συνδρομή του στο «Βασικό πρόγραμμα με διαφημίσεις», κατά τον μήνα Νοέμβριο.
Όταν τελικά το Netflix γενικεύσει την πολιτική καταπολέμησης της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης, θα μπορεί να εντοπίσει αν κάποιος συνδρομητής συνεχίζει την συγκεκριμένη πρακτική. Αυτό θα επιτευχθεί χάρη στον τεράστιο όγκο δεδομένων των χρηστών που συλλέγεται με την κοινή χρήση του κωδικού πρόσβασης να μπορεί να εντοπιστεί μέσω διευθύνσεων IP, αναγνωριστικών συσκευών και δραστηριότητας λογαριασμού.