Αναρτήθηκε στις:30-10-20 12:24

Ξεπερνάει τα 500 εκατ. η αγορά των online παραγγελιών φαγητού


Τη στροφή των καταναλωτών στα ψηφιακά κανάλια για την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών τους αγορών, κοιτάζουν να επωφεληθούν σημαντικοί παίκτες της αγοράς του online delivery φαγητού εγκαινιάζοντας, ακόμη και μέσα στην καραντίνα, την είσοδό τους στην υπηρεσία ηλεκτρονικής παραγγελίας προϊόντων σούπερ μάρκετ. Την ίδια στιγμή, ανακατατάξεις παρατηρούνται στην αγορά του online delivery φαγητού, μία αγορά που δείχνει να ξεπερνάει σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, με την υπηρεσία Box της Cosmote να απορροφά πρόσφατα τη Skroutz Food και να εξετάζει τη συνεργασία ακόμη και με premium brands (π.χ. χώροι υψηλής γαστρονομίας) για τη διανομή των προϊόντων τους. Εκτός από την efood και το Box της Cosmote, μερίδιο από την πίτα του online delivery φαγητού διεκδικεί και η φινλανδική Wolt που αναπτύσσεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Πριν από λίγες ημέρες, η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού και καφέ Box της Cosmote εγκαινίασε τη συνεργασία της με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης και Κρητικός, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν τα προϊόντα των συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ (πάνω από 10.000 κωδικούς/αλυσίδα) σε περισσότερες από 50 πόλεις της Ελλάδας. Η Box που «βγήκε στον αέρα» τον Δεκέμβριο του 2019, αποτελεί πλέον ανερχόμενο ανταγωνιστή της efood, η οποία πρώτη έκλεισε συνεργασία τον Μάρτιο με τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης για την παράδοση των προϊόντων της τελευταίας μέσω της πλατφόρμας της.

Η υπηρεσία εξυπηρετεί ήδη τους πελάτες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Λάρισα, Βόλο, Ασπρόπυργο, ενώ στόχος της efood (για την ώρα) δεν είναι να κλείσει και άλλες συνεργασίες με αλυσίδες λιανικής, αλλά να επεκτείνει τη συνεργασία της με τη «Σκλαβενίτης» και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Από την άλλη, το Box της Cosmote, εκτός από τον Μασούτη και τον Κρητικό, σχεδιάζει συνεργασίες και με άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή αλυσίδες τροφίμων, αλλά και με premium brands για delivery των προϊόντων τους. Παράλληλα, σε επόμενη φάση εξετάζει και τη δημιουργία δικού της στόλου από μηχανάκια. Κάτι που ήδη πραγματοποιεί η efood από τον Νοέμβριο του 2018, η οποία από τον Απρίλιο προχωράει στην πρόσληψη 400 νέων διανομέων για την επέκταση της υπηρεσίας διανομής με τον στόλο της.

Παράλληλα, η υπηρεσία Βοx επεκτείνει τη δραστηριότητα της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού κατ’ οίκον, προσθέτοντας το τελευταίο τρίμηνο στο δυναμικό της περισσότερα από 1.500 καταστήματα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται, κατά πληροφορίες, και η διαδικασία μεταφοράς περίπου 500-700 καταστημάτων που συνεργάζονταν με τη Skroutz Food στην πλατφόρμα Βox της Cosmote.

Το τελευταίο τρίμηνο η νεοσύστατη πλατφόρμα έχει διπλασιάσει τις παραγγελίες της, παρότι στην αρχή της πανδημίας το online delivery food σημείωσε κάμψη. Αυτό εξηγείται και από τις αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών το συγκεκριμένο διάστημα, αφού, σύμφωνα και με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, αρκετοί στράφηκαν στη μαγειρική στο σπίτι, με το delivery έτοιμου φαγητού να σημειώνει κάμψη (-19%) σε σχέση με πέρυσι.

kathimerini.gr


img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ