Το φυσικό αντικείμενο του έργου αναφέρεται στην επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, περιλαμβάνει την αναβάθμιση του υφιστάμενου άξονα σε μήκος σχεδόν 70 χιλιομέτρων φτάνοντας μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία.
Το έργο αποτελείται από τα υποτμήματα:
Α) Από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως τέλος του Ανισόπεδου Κόμβου Καλπακίου μήκους 46,5 χλμ.
Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
• 6 Ανισόπεδων Κόμβων,
• 4 Γέφυρες (μήκους 560, 160, 40 και 160μ),
• 5 Άνω Διαβάσεις και 25 Κάτω Διαβάσεις,
• 1 Τεχνικό Cut&Cover μήκους 140μ. και
• Παράπλευρο οδικό δίκτυο 33,5 χλμ
Β) Από το τέλος Α.Κ. Καλπακίου έως Κακαβιά μήκους 23 χλμ.
Στο τμήμα αυτό περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή:
• 6 Ανισόπεδων Κόμβων
• 15,8 χλμ παράπλευρο δίκτυο
• 2 Άνω Διαβάσεις 7 Κάτω Διαβάσεις
• 1 τεχνικό Cut&Cover μήκους 150 μ.
Το γεγονός ότι βρισκόμαστε μια ανάσα πριν την έναρξη του διαγωνισμού είναι το θετικό σημείο. Ο παράγοντας εκλογές και πότε αυτές θα πραγματοποιηθούν είναι εκείνος που θα καθορίσει αν ο διαγωνισμός καταφέρει να πραγματοποιηθεί εντός χρόνου της παρούσας κυβέρνησης ή αν θα “πέσει” πάνω στις εκλογές και αναγκαστικά θα μεταφέρεται χρονικά μέχρι να μπορέσει μετεκλογικά να πραγματοποιηθεί.
Αν το έργο δημοπρατηθεί τις επόμενες ημέρες, ο διαγωνισμός θα γίνει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου οπότε έχει σοβαρές πιθανότητες να μπορέσει να υλοποιηθεί πριν τις επερχόμενες εκλογές.
Η υλοποίηση του βόρειου άκρου της Ιόνιας Οδού θα φέρει ως κερδισμένη την Ήπειρο και ειδικότερα την περιοχή των Ιωαννίνων που βήμα-βήμα μεταβάλλονται σε μεταφορικό κόμβο της βορειο-δυτικής Ελλάδας.
Η επέκταση του δρόμου μέχρι τον συνοριακό σταθμό της Κακαβιάς και η σύνδεση του με τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων θα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου και την μεγαλύτερη χρήση της Κακαβιάς ως κύριο σημείο εισόδου-εξόδου από την Αλβανία.
Επίσης ολοκληρώνεται και το προτελευταίο τμήμα της λεγόμενης Αδριατικής Οδού που θα ενώσει την Ιταλία με την Ελλάδα μέσω των ακτών της Αδριατικής, ξεκινώντας από την Τεργέστη και περνώντας από Κροατία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Αλβανία.