Αναρτήθηκε στις:25-01-22 13:21

Ηλεκτρονικά η αίτηση για την επικουρική σύνταξη


Τέθηκε σε λειτουργία στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ η ηλεκτρονική αίτηση για τη λήψη επικουρικής σύνταξης, λόγω γήρατος, με την οποία καταργείται η υποχρέωση των ασφαλισμένων να επισκέπτονται δύο με τρεις φορές τα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ για την υποβολή των αναγκαίων δικαιολογητικών, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ.

Έτσι, όταν ένας ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα για λήψη της κύριας σύνταξης, μπορεί την ίδια ημέρα να υποβάλει και ηλεκτρονικό αίτημα για τη λήψη της επικουρικής. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η ψηφιοποίηση της διαδικασίας εξαλείφει την ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους και παράλληλα επιταχύνει σημαντικά την έκδοση των επικουρικών συντάξεων. Η ηλεκτρονική αίτηση αφορά χιλιάδες ασφαλισμένους. Ενδεικτικά, κατά το προηγούμενο έτος, το σύνολο των αιτημάτων για την έκδοση επικουρικών συντάξεων, λόγω γήρατος, που κατατέθηκαν στα υποκαταστήματα, ξεπέρασαν τις 70.000. Με το νέο αυτοματοποιημένο σύστημα υποβολής, εκτιμάται ότι ο μέσος χρόνος λήψης θα περιοριστεί τουλάχιστον κατά 6 μήνες και στόχος είναι, με την εφαρμογή μιας σειράς αυτοματοποιήσεων και απλοποίησης διαδικασιών, ο χρόνος να κατέβει στους 3-4 μήνες από την έκδοση της κύριας. Να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο μήνα, τέθηκε σε λειτουργία η αντίστοιχη αυτόματη υποβολή αιτήματος για μεταβίβαση επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου, με στόχο τη μείωση της έκδοσης στους δύο μήνες, ενώ μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θα τεθεί σε λειτουργία και η ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος για επικουρική σύνταξη λόγω αναπηρίας για τον ιδιωτικό τομέα.

Για την πρόσβαση στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Αίτηση επικουρικής σύνταξης, λόγω γήρατος», o χρήστης εισέρχεται είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr είτε μέσω του διαδικτυακού τόπου του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr) και ακολουθεί τη διαδρομή: Ηλεκτρονικές υπηρεσίες =>Συνταξιούχοι =>ηλεκτρονική υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης (https://www.efka.gov.gr/el/syntaxioychoi/aitisi). Η πλειονότητα των δικαιολογητικών, που απαιτούνται, αντλούνται, μέσω διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Πολιτών και άλλους φορείς του δημόσιου τομέα. Εφόσον απαιτηθεί, η αρμόδια υπηρεσιακή δομή θα επικοινωνεί κατά περίπτωση με τον αιτούντα για τις τυχόν ελλείψεις που διαπιστώνονται.



img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ









img