Αναρτήθηκε στις:23-02-21 12:16

Ομιλίες Χρ. Γκόκα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου


Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, με δύο Ομιλίες του, που αφορούσαν σε σχετικές Ενημερώσεις του κ. Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, για τη Συμφωνία – πλαίσιο των Υπηρεσιών λειτουργίας και υποστήριξης σταθμών διοδίων της “Εγνατίας Οδού και για τη Σύμβαση των Αρχαιολογικών Εργασιών και Μετατοπίσεων Δικτύων του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 του Μετρό Αθηνών, και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, για τρέχοντα ζητήματα του ΟΑΣΑ, τοποθετήθηκε για τα θέματα αυτά εκφράζοντας τις απόψεις του αλλά και τους προβληματισμούς του, ενώ επιπρόσθετα αναφέρθηκε και στα πρόσφατα γεγονότα λόγω της κακοκαιρίας "Μήδεια".

Ειδικότερα, ο κ. Γκόκας, στην Ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, για την πρώτη Σύμβαση, που αφορά στην Εγνατία Οδό, τόνισε ότι αυτή είναι μια επαναλαμβανόμενη Σύμβαση που ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια. Υπογράμμισε δε, τη σπουδαιότητα του Έργου της Εγνατίας Οδού, με αναπτυξιακή και οικονομική διάσταση αλλά και με μεγάλη και τεράστια γεωπολιτική και στρατηγική σημασία. Παράλληλα επεσήμανε την απουσία πληροφόρησης της Βουλής, σχετικά με τη διαδικασία και το διαγωνισμό για το έργο της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Επιπλέον, ρώτησε τον κ. Υπουργό, αν έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις πέραν της παραχώρησης, ώστε να αποδίδουν στο δημόσιο περισσότερα έσοδα και να διατηρούν, το χαμηλό τίμημα για τους χρήστες, όπως π.χ προκύπτει σε σχετική Μελέτη που εκπονήθηκε από το Σύλλογο Εργαζομένων της “ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε” ή και άλλες λύσεις, (π.χ ΣΔΙΤ). Για το ζήτημα των διοδίων, υπογράμμισε ότι αν και είναι θετικό η διατήρηση της τιμής στα τρία λεπτά, στην πορεία όμως αυξάνεται στα 6,33 λεπτά, το οποίο, ξεπερνά τα πέντε λεπτά της προηγούμενης πρόβλεψης, και ανέφερε ξανά την ανάγκη για αναλογική χιλιομετρική χρέωση και όχι χρέωση ανά σταθμό.

Για τη Σύμβαση που αφορά στην επέκταση του μετρό στη γραμμή άλσους Βεΐκου - Γουδή και το έργο των αρχαιολογικών εργασιών και της μετατόπισης των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, τόνισε ότι κάθε εξέλιξη η οποία είναι σχετική με την επέκταση του μετρό, αποτελεί ένα ακόμα βήμα για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, για την ευκολότερη μετακίνησή τους, πιο γρήγορα και πιο άνετα, και υπενθύμισε ότι πρέπει και άλλοι συμπολίτες μας και σε άλλες περιοχές να έχουν αυτή την ευκαιρία, όπως στον Πειραιά, στη Δυτική και στην Ανατολική Αττική. Επίσης, υπέβαλε ερωτήσεις και ζήτησε στοιχεία για την πορεία του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Δεν δόθηκαν όμως συγκεκριμένες απαντήσεις στα ζητήματα αυτά κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή.

Στη συνέχεια, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, σχετικά με την Προκήρυξη του Διαγωνισμού για τη στελέχωση του ΟΑΣΑ με προσωπικό, οδηγών και τεχνικών, τόνισε πως εξαρχής είχε διαπιστωθεί ότι η διαδικασία προέβλεπε ασφυκτικές προθεσμίες, οι οποίες εν τέλει δεν τηρήθηκαν ώστε να μπορέσουν να εξεταστούν όλα τα ζητήματα, όπως των ενστάσεων που προέκυψαν.

Ωστόσο ανέφερε ότι στη πορεία δημιουργήθηκαν ζητήματα, ενώ μάλιστα υποβλήθηκε Ερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ για τα ζητήματα αυτά απευθείας στον ΑΣΕΠ και όχι μέσω του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, μια πράξη που όπως επεσήμανε, δεν διαφυλάσσει το κύρος μιας Ανεξάρτητης Αρχής, την οποία εμπλέκει σε πολιτικές αντιπαραθέσεις. Έθεσε το ερώτημα, αν υπήρξε αλλαγή κριτηρίων στην πορεία του Διαγωνισμού , με τη διαφοροποίηση των προσληπτέων υποψηφίων των οριστικών πινάκων σε σχέση με τους προσληπτέους υποψηφίους των προσωρινών πινάκων να διαμορφώνεται σε ποσοστό 14,4% . Μάλιστα σημείωσε ότι για τα θέματα αυτά έχει υποβληθεί σχετική Ερώτηση από τους Βουλευτές της ΚΟ του Κινήματος Αλλαγής.

Επανέλαβε ότι είναι απαραίτητη η στελέχωση των Αστικών Συγκοινωνιών αλλά και η ανανέωση του στόλου, αφού η δραματική κατάσταση στο τομέα του συγκοινωνιακού Έργου αναδείχθηκε ιδίως στον καιρό της πανδημίας, και έθεσε μια σειρά ερωτημάτων που αφορούσαν και στις νέες προσλήψεις, αλλά και σε τεχνικά προβλήματα των λεωφορείων που μπαίνουν στην κυκλοφορία σήμερα (ΚΤΕΛ, μισθωμένα κτλ) όπως το ζήτημα του εξαερισμού, το πρόβλημα εγκατάστασης του συστήματος τηλεματικής, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην εξέλιξη των διαγωνισμών μίσθωσης και αγοράς λεωφορείων.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στα προβλήματα που δημιουργηθήκαν λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας “Μήδεια” και συγκεκριμένα στο κλείσιμο της Εθνικής Οδού και στις διακοπές ρεύματος στην Αττική, ζητώντας ουσιαστικές απαντήσεις σχετικά με την προετοιμασία των αρμόδιων Αρχών, για το σχέδιο πρόληψης, όπως και για την έλλειψη συντονισμού.

Χαρακτηριστικά ανέφερε: “Υπήρξε πλήρης απουσία προγραμματισμού και σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των καταστάσεων .Οι πολίτες, πραγματικά, ένιωσαν απροστάτευτοι. Δηλαδή, καλά είναι να λέμε στα λόγια για επιτελικό κράτος, αλλά στην πράξη, όμως,...πρώτη φορά έγινε τέτοιου είδους και τέτοιας έκτασης “ακινητοποίηση”…” .Επίσης, έθεσε ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία λήψης της απόφασης για το κλείσιμο μεταξύ παραχωρησιούχου και Γ.Γ Προστασίας του Πολίτη, με την επικαιροποίηση του σχεδιασμού μετά από προηγούμενες παρόμοιες καταστάσεις και εμπειρίες, ώστε ο στόχος να είναι η διατήρηση της κυκλοφορίας με ασφάλεια, καθώς και σχετικά με τη συγκρότηση της προβλεπόμενης Επιτροπής Διερεύνησης για αυτές τις περιπτώσεις.




img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ