- Η πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, τόσο για τη σύγχρονη εκπαίδευση (WebEx), όσο και για την ασύγχρονη (e-me & e-class) μπλοκάρει συνεχώς, από τις πρώτες μέρες λειτουργίας, αποτέλεσμα των ελλιπέστατων υποδομών της πατρίδας μας. Αυτό δεν είχε φανεί τα προηγούμενα χρόνια, διότι δεν υπήρχε ανάγκη μαζικής συμμετοχής και χρήσης αυτών των εργαλείων.
- Πολλοί μαθητές δεν έχουν ευρυζωνικό διαδίκτυο και ούτε τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. Επομένως τίθεται θέμα ανισότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Μέρος των συναδέλφων δεν έχει τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό ώστε να διεκπεραιώσει τη διαδικασία.
1) Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς και άμεσα να δοθεί δωρεάν ένα tablet σε κάθε μαθητή που το έχει ανάγκη.
2) Δημιουργία κεντρικής ομάδας τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση.
3) Δημιουργία Κεντρικής Ψηφιακής Πλατφόρμας Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο Παιδείας, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και υλικό για όλες τις ηλικίες.
4) Λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
5) Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
6) Να δοθεί ξεκάθαρη οδηγία από το Υπουργείο Παιδείας, με βάση τα παραπάνω προβλήματα, ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα (όπως. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων, κ.ά.), στην προσπάθεια των συναδέλφων να στηρίξουν τους μαθητές.
7) Εδώ και τώρα έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία, ώστε όλες οι σχολικές μονάδες, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό.
Δίνουμε τη μάχη με όλα τα μέσα για τη μόρφωση των παιδιών μας και ταυτόχρονα απαιτούμε από το Υπουργείο να ικανοποιήσει εδώ και τώρα τις διεκδικήσεις μας!
- Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία.
- Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της είναι της αποκλειστικής ευθύνης των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
- Η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, αναγκαία σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, δεν είναι δυνατόν και δεν πρέπει για κανέναν λόγο να υποκαταστήσει την διά ζώσης διδασκαλία. Στόχος δεν είναι η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η διατήρηση της επαφής των μαθητών με τη μαθησιακή διαδικασία.
Πάνω απ’ όλα καλούμε τα μέλη του Συλλόγου μας να στέκονται κοντά στους μαθητές τους, αλληλέγγυοι στις μαθησιακές ανάγκες τους. Το εκπαιδευτικό έργο είναι πολύτιμο και οι ίδιοι αναντικατάστατοι.
Ευχόμαστε σε όλους/-ες τους/τις συναδέλφους, τους/τις μαθητές/-τριές μας, τους γονείς και τους συμπολίτες μας το τέλος αυτής της περιπέτειας να μας βρει όλους υγιείς και ακόμα πιο δυνατούς».